George Clooney prodává svoji tequilovou společnost za cenu 1 miliardy dolarů - Casamigos, který založil společně s přáteli Randem Gerberem (manžel Cindy Crawfordové a Mikem Meldmanem, a to nadnárodní společnosti Diageo.
Tato obrovská společnost zabývající se výrobou, prodejem a distribucí alkoholu po celém světě nabídla za odkup Casamigos 790 milionů liber tedy necelý 1 bilión dolaru. Ovšem zaplatí pouze 700 milionů dolarů a další 300 milionů dolarů až na základě výnosnosti v příštím desetiletí.
George Clooney, Randem Gerberem, Mike Meldman tuto nabídku za svou "rodinou" tequilu přijali. Značka Casamigos se tak zařadí mezi nejznámější značky jako jsou Smirnoffem, Johnnie Walker a Baileys.
Svou pozici v kategorii tequil bude sdílet hned vedle tequili Don Julio, která je momentálně jen prodávanější tequilou v USA a braná jako prestižní standart pro milovník tohoto mexického pití.
Samotná značka Casamigos v loňském roce prodala okolo 120 000 lahví, a to především v USA Očekává se, že v letošním roce dosáhne prodeje více než 170 000. Tequila je prodávána ve třech prémiových řadách (blanco, reposado, anějo) za 45 až 55 dolarů za láhev. Láhve jsou vždy číslovány a 100% modrá agáve je samozřejmostí.
Sám Clooney řekl ve svém prohlášení: "Pokud byste jste nás před čtyřmi lety řekli, že budeme mít společnost ve výši 1 miliardy dolarů, nemyslím si, že bychom vám věřili. Také děkujeme ve víru společnost Diageo v značku Casamigos a věřte, že nikam neodcházíme. Budeme stále pevnou součástí Casamigos."
Přece jenom tato slavná trojice strávila krásných 5 let ochutnáváním a vylaďováním chutě této tequili a jejich původní ambice byla pouze vyrábět tento destilát pouze a jen pro své kamarády a rodinu. A tak se těší velké cti, že budou moci teď dát ochutnat svou dlouholetou snahu celému světu. Takže nadále zůstanou tváří této značky.
Vedoucí společnosti společnosti Diageo, Ivan Menezes, uvedl, že společnost Casamigos opravdu plánují dostat dál než hranice USA a Karibiku. Cílení bude do Evropy a dalších trhů s cílem využít významný mezinárodní potenciál značky."
Vznik prémiových tequilas pomohl tomuto nápoji odhodit svůj tradiční obraz jako "party drink" pro mladé pijáky. Celosvětový prodej tequily vzrostl v loňském roce o 5,2%, ve srovnání s průmyslovými lihovinami pouze o 0,3%, podle údajů společnosti tracker IWSR.
No my přejeme této značce mnoho úspěchů a už se osobně těšíme až budeme moct ochutnat tuto tequilu na naší české rodné hroudě.
Takže na zdraví pánové