Moet & Chandon , Strana 3
Webová stránka značky: Moet & ChandonMOËT & CHANDON
Asi nejznámějším a určitě nejprodávanějším Champagne je MOËT & CHANDON (francouzská výslovnost: [moɛt‿e ʃɑ̃dɔ̃]). A to konkrétně z jejich velké produkce, neročníkové champagne MOËT & CHANDON Imperial brut. Vzhledem k objemu produkce, která přesahuje 16 milionů lahví ročně je opravdu úctyhodné.
HISTORIE MOËT & CHANDON
Moët & Chandon začal jako Moët & Cie (což znamená "Moët & Co."), který založil obchodník s vínem Épernay Claude Moët v roce 1743, kdy začal dodávat víno z Champagne do Paříže. Brzy po svém založení, co se k Moët et Cie připojil syn Claude-Louis.
MOËT, VERSAILLES A JOHANKA Z ARKU
Claude-Louis Moët se kolem roku 1750 na jedné své obchodní cestě dostal až na dvůr Ludvíka XV. Jeden z jeho předků bojoval na straně Johanky z Arku proti Angličanům a tato skutečnost ambicioznímu potomkovy otevřela dveře do Versailles. A zde se setkal s prednostní osobou urozených radovánek, Madame de Pompadour, dlouholetou a oficiální milenkou krále. Ona sama po dlouhou dobu v Champagni žila, otec i bratr tam vlastnili pozemky a ona sledovala vývoj vín v tomto regionu od nanejvýš ceněné červené až po šampaňské. Jako věrná zákaznice rozšířila povědomost této značky champagne i do Compiègne. Tento rok byl také úspěšný v započatém exportu do Německa, Španělska, východní Evropy a koloniální britské Ameriky.
MOËT, VZNIK IMPERIAL BRUT A NAPOLEON BONAPARTE
V roku 1792, po smrti Claude Moëta, jeho vnuk Jean-Rémy Moët převzal kontrolu nad firmou Moët et Cie, a rozšířil podnikání o nákup vinic Abbey of Hautvillers, kde zdejší benediktínsky mních Dom Pérignon zdokonalil výrobu šampaňského.
Vojevůdce Napoleona Bonaparta, jenž sám pocházel z vinařské rodiny, pojilo blízké přátelství s Jean-Rémym Moëtem, který jemu a jeho rodině nechal postavil soukromý hotel v Epernay, vítanou zastávku na řadě jeho cest. Sám císař podporoval rozvoj řepného cukru, místního třtinového cukru a cenného produktu, jenž byl velmi důležitý pro výrobu tirážního likéru pro druhotné kvašení šampaňského. Díky jeho podpoře tak byla v 20. letech 19. století roční produkce 20 000 lahví.
“Bez šampaňského nemohu žít. Po vítězství si ho zasloužím, po porážce ho
potřebuji.” Napoleon Bonaparte
Právě kolekce Brut Imperial se vyrábí na počest Napoleona.
VZNIK SPOLEČNOSTI MOËT & CHANDON
V roku 1833 se společnost přejmenována na dnes již legendární Moët & Chandon po Pierre-Gabriel Chandon de Briailles, zetě Remy Moët, který se připojil k společnosti jako partner Jean-Remyho Moëta, vnuk Claude Moët. V roku 1879 odkoupila firma oblasť Val-de-Marne, Cramant, Le Mesnil-sur-Oger, Bouzy, Ay a aj Verzenay, aby rozšířila výrobu. V této době se zvedl i výrazně počet zaměstnanců na již uctihodných 2 000 lidí, kterým firma umožnila velmi dobré sociální zabezpečení. V roku 1872 byla již roční produkce 2 miliony lahví a v roku 1880 už to bylo o dalších půl milionu lahví víc.
Po zavedení konceptu vinobraní šampaňského v roce 1840 prodal Moët svůj první ročník v roce 1842. Jejich nejprodávanější značka, Moet & Chandon Brut Imperial, byla představena v 60. letech 20. století.
Firma Moët & Chandon se v roce 1971 spojila s firmou Hennessy Cognac a v roce 1987 s návrhářem Louisem Vuittonem, vznikla tak velká firma LVMH (Louis-Vuitton-Moët-Hennessy) - "největší luxusní skupina na Světě".
Moët & Chandon získala královský rozkaz jako hlavní dodavatel šampaňského královně Elizabeth II.
V roce 2006 vydala společnost Moët et Chandon láhev Moeta v řadě Brut Impérial v extrémně omezeném množství s názvem „Be Fabulous“. Tato speciální edice měla své původní lahve zdobeny krystaly Swarovski, které ještě více podtrhla luxus a eleganci šampaňského Moët & Chandon.
DOM PERIGNON
K značce Moet & Chandon patří neodmyslitelně i šampaňské Dom Perignon, které je jedním z nejluxusnějším šampaňským na Světě. Šampaňské Dom Perignon bylo pojmenováno podle benediktinského mnicha, jenž je v legendách označován jako „otec šampaňského“.
Více o tomto šampaňském se dozvíte na stránkách Dom Perignon.
Stránka 3 z 3 - 27 položek celkem